tisdag 30 augusti 2011

Nu är vi nära byggstart

God kväll mina kära vänner & läsare. Idag ringde min man när klockan var 17:20 det var en lastbil som kom & ställde av en container vid tomten.





Så nu kan vi börja förvänta oss att det skall börja rasslas igång med bygget. Som vi har väntat & längtat efter dessa dagar, nu kan man nästan inte tro att det är sant. Det skall bli spännande att få se hur stor plattan till huset blir. Oftast känns de så små och pluttiga men när väggar & tak är på plats brukar det kännas stort. De trodde att de skulle kunna hinna börja schakta ur på tomten till veckan så man får försöka hitta på saker så tiden går fort. Jag har beställt hem & fått nya gardiner till huset förra veckan roligt att få sätta upp nått nytt, och förresten så har vi fler fönster och andra mått så det måste införskaffas nya. Det märks att hösten är på intågande, mörkt och mysigt på kvällarna, luften är sval, jag älskar denna årstid då man kan mysa ned sig i soffan med tända ljus & en skön filt. Har änglar min kväll åt bakning, så nu är jag snart klar med mina choklad & banan crêpes som jag skall avnjutas med min underbara make. Önskar er andra en fin & trevlig start på hösten kramar// Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar