söndag 15 januari 2012

Nästa arbete med huset

Igår så blev min make färdig med de sista smygarna i köket, vi har ett par kvar att sätta men det blir efter att parketten är lagd i de rummen. Var in till colorama igår och köpte lasyren & piggmentet till trösklarna. Jag slipade ned all lack på trösklarna igår de såg ut så här....

Som ni ser så kan man ju inte ha det, så jag satta fart med slipandet..... och vola ljusare och bättre redan nu.
Så idag ska jag blanda lasyren och stryka på fösra lagret. Bilder på det färdiga resultatet får ni se framöver. Det kommer att ta ett par dagar innan det blir klart eftersom de ska lackas efter lasyren 2-3 gånger.

Under veckan så har de äntligen varit och fixat i ordning vår dränering runt huset och fyllt upp lite, vi skall kompletera med mer fyll själva.










Till veckan hoppas jag att den hemskt fula baracken blir flyttad från vår gård, ingen som nyttjar den ändå, våra hantverkare sitter inne i huset när de äter eller så åker de ut på lunch. Och så blir det lättare att få plats med våra bilar när vi är där och grejar.

På måndag så kommer ventilationsmontören och intallerar vår ventilation, så då försvinner det mer saker som står precis utanför huset. Vill ha det rent & snyggt på min gård gillar inte en massa bråte & skräp som vissa fyller sina trädgårdar med. När det är rent snyggt & städat då får i alla fall jag ro i kroppen.
Kram Therese  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar