tisdag 3 januari 2012

Tak gipsning

Roligt idag när jag kom till huset så var vår snickare Jörgen där och satte tak gips, så snart kan målaren sätta igång med sitt arbete.





Målaren kommer i morgon och tittar. Hoppas att han snart är igång för när han har gjort grov jobbet så målar vi sista vändorna själva. Vi har ju en del jobb att göra själva och man vill ha tid på sig och göra ett bra jobb, man ska ju leva där sen och man vill ju inte ha något som stör.
Även elektrikern var där och grejade, även han är bra och lyssnar på hur vi vill ha det och hittills ser allt jobb toppen ut. Vår KA har varit ut till huset idag och kikade för när jag kom igår så var det en vallgrav runt huset...


Gissa om jag blev uppgiven jag har ju inte beställt en husbåt, så nu hoppas jag att vi får dränering runt huset så fort som möjligt. Vi har ju betalt för att det skall göras. Inget farligt för huset men man ska jag inte behöva ha det så här. Nu finns det en pump på gården så allt vatten är borta som tur är. Men gissa om jag blev livrädd???
Tur man har ögonen med sig och bor bara en liten bit bort så man kan bevaka hela bygget och dokumentera om något skulle hända. Jag ibland är inte bara byggande kul utan man får se det från alla vinklar.
Hoppas att alla mina läsare får en fortsatt trevlig vecka vi hörs snart kram //Therese
-Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar