söndag 19 februari 2012

Vitt är för hemmet som den lilla svarta är för garderoben

Det är härligt att i tanken få inreda i ljusa vackra toner,
att ställa in mina vita möbler och sakta bygga upp mitt lilla hem omsorgsfullt igen.
Just nu packar jag ned en massa här hemma i lägenheten och det känns skönt.
Idag är det 25 dagar kvar till slutbesiktning och förhoppningsvis inflyttning.
Igår slets det som djur i huset för att ta igen den förlorade tiden på tre veckor som våra målare
sölat bort, ni kan ju förstå frustarationen... Att från början bli lovad att arbetet ska vara klart på 2 veckor, de har varit i huset i 5 veckor och är ändå inte klara. Så nu återstår 25 dagar av det som skulle ha varit 2 månader. Men det får lösa sig till det bästa håller tummar och tår att vi skall hinna bli klara.

Kök/Vardagsrum är klart för väggmålning, vi har dock fått gå och spackla igen här och var efter målarna, det hade inte sett okej ut efter målning annars.




Även vår dotters rum är klart för målning av vägg, parketten där lade min älskade make & syrrans sambo Johan in igår så när väggarna är klara är det bara listning kvar där inne. Fondtapeten som skall på plats där inne väntar jag med den kan jag sätta upp i lugn och ro när vi har flyttat in i värsta fall, just nu så blir det att få klart så många ytor som möjligt.


 Även hallen utanför barnens rum är klar för väggmålning idag, blir skönt att stryka från listan när dessa rum är klara.
Båda badrummen är färdig målade i taken så nu är det fritt fram för vår kakelsättare att börja.
Det ska bli så roligt i morgon för på eftermiddagen så har Villa Nystedt ett kök :D
som vi har längtat och nu är det äntligen dax att få se hur det kommer att se ut.

Nu ska jag ta på mig lite så vi kommer iväg till huset.
Trevlig Söndag
Kramar Therese

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar